ТОП-100 ведущих юридических фирм Украины 2016

ТОП-100 ведущих юридических фирм Украины 2016

 
 
 

Торгові марки

Рано чи пізно перед кожним підприємцем постає питання про належний захист власних ідей, методів, розроблених бізнес-планів. Власники такого інтелектуального капіталу насамперед замислюються, чи варто вкладати гроші в реєстрацію знаку для товарів та послуг (торгової марки), адже ця процедура не є обов’язковою в Україні.

Питання «реєструвати чи ні?» має прийняти для себе керівник кожного підприємства, ретельно зваживши всі «за» та «проти». Проте, на нашу думку така процедура не має жодних мінусів - торгову марку реєструвати не просто бажано, а необхідно!

Реєстрація знаку для товарів та послуг дозволяє:

-      виділити Вашу компанію та її продукцію серед конкурентів.

Торгова марка символізує і вирізняє якість товарів або послуг компанії серед інших учасників ринку, дозволяючи споживачам розрізняти товари різних виробників один від одного і вибирати між конкурентною продукцією, являючи собою найцінніший капітал підприємства. Кращим доказом цьому є вартість відомих брендів, що сягає десятків мільярдів доларів США.

-      гарантувати ексклюзивність використання складових Вашої ТМ (назва, логотип, слоган) на ринку для даних товарів і послуг.

Підтримання високого рівня репутації своєї торгової марки, рекламні кампанії та інші заходи, спрямовані на формування у свідомості споживачів позитивного іміджу товарного знака, потребують значних сил, часу і капіталовкладень і якщо такі вкладення залишити без відповідного захисту у вигляді реєстрації, ними, безсумнівно, захочуть скористатися конкуренти. Так з переконанням «навіщо платити більше?» деякі недобросовісні суб’єкти ринку починають випускати свої товари з порушенням прав на відомі торгові марки. Отже, якщо Ви досі не зареєстрували торгову марку, яку використовуєте для своєї продукції, є можливість, що хтось рано чи пізно зробить це за вас. У такому випадку, як свідчить практика, відновити справедливість буває дуже складно.

-      заощадити кошти на рекламі, рекламуючи торговельну марку, а не кожний товар окремо;

-      здійснити реєстрацію домену «.ua».

Згідно з чинним законодавством України домен першого рівня «.ua», доменні імена типу firma.ua можуть делегуватися лише зареєстрованим власникам прав на відповідні знаки для товарів і послуг (якщо це словесна торгова марка, то її словесна частина повинна збігатися з бажаним доменним ім’ям), а також на торгові марки, зареєстровані за Мадридською системою. Таким чином, реєстрація домену в зоні «.ua» можлива лише за наявності: свідоцтва України на знак для товарів і послуг, виданого Державною службою інтелектуальної власності України; договору про передачу права власності на знак для товарів і послуг або ліцензійної угоди з правовласником знака, зазначеним у свідоцтві.

-      передати на баланс підприємства торговельну марку як нематеріальний актив з метою забезпечення залучення необхідних фінансових ресурсів (наприклад, кредиту під заставу торговельної марки), а також оптимізації оподаткування (торговельна марка зменшує дохід, що підлягає оподаткуванню, на суму амортизаційних відрахувань).

-      забезпечити успішний розвиток сучасних форм бізнесу на основі передачі прав інтелектуальної власності на торговельну марку (франчайзинг, передача прав за ліцензією, тощо);

-      перешкоджати ввезенню в країну підробок, що імітують Вашу продукцію, шляхом внесення торговельної марки в митний реєстр.

Після реєстрації торгової марки в митному реєстрі всі митні органи України у разі надходження до них заяви для митного оформлення товарів, що містять ознаки використання цієї торгової марки, зобов’язані повідомляти про це власника торгової марки або його представника. При цьому окремі митні органи за наявності ознак можливого порушення прав інтелектуальної власності призупиняють митне оформлення таких товарів до отримання від власника торгової марки відповідної згоди (або заперечення). За умов щоденного зростання розповсюдження підроблених товарів, значна частина яких надходить в Україну з-за кордону (Китай, Тайвань), такі дії дозволить мінімізувати фінансові витрати та збитки для суб’єктів українського бізнесу.