Податки та додаткові витрати при купівлі-продажу нерухомості в Україні в 2020 році

Угоди з нерухомістю це не тільки ейфорія від набуття або відчуження будинку, квартири тощо, це й податки і не тільки.

Отож, допоможемо розібратися хто, кому і скільки винен на прикладі договору купівлі-продажу нерухомості

Послуги нотаріуса

Відповідно до чинного законодавства України договір купівлі-продажу нерухомого майна укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню. Тому в першу чергу виникає необхідність оплатити нотаріальні послуги. Сума послуг залежить від вибору нотаріуса та встановлені ним розцінки на послуги. Звичайно можна обрати державного нотаріуса, щоб заощадити трохи грошей, а не приватного, але в цьому випадку треба бути готовим до довготривалого очікування на посвідчення угоди. Інколи це може навіть загрожувати зриванню угоди та втрати покупця чи продавця, адже обставини постійно змінюються.

Щодо обов’язку сплати нотаріальних послуг, то їх покупець і продавець можуть ділити навпіл, або ж домовитись про те, що сплачуватиме один з них.

Держмито

Крім того, під час операцій з купівлі-продажу нерухомого майна (житлових будинків, квартир, кімнат, гаражів та ін.) потрібно сплатити держмито у розмірі 1% від суми договору. На практиці обов’язок його сплати покладають на продавця, проте знову ж таки домовитися сторони можуть і про інше. Декретом  Кабінету Міністрів України «Про державне мито» передбачено категорії осіб, які звільняються від сплати держмита, як от особи з інвалідністю.

Податки

Якщо нерухоме майно у власності продавця перебуває менше трьох років, то потрібно сплатити податок на дохід фізичних осіб (5% від вартості майна) і військовий збір (1,5% від вартості майна).

При цьому, покупець зобов’язаний сплатити збір до Пенсійного фонду в розмірі 1% від вартості об’єкта угоди.

Збори

Це не ще все! За державну реєстрацію права власності у реєстрі протягом 5 днів встановлена додаткова плата у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних громадян (210 грн. 20 копстаном на  01 січня 2020 рік), яка сплачується, як правило, покупцем. Для проведення прискореної реєстрації законодавством передбачено:

1 прожитковий мінімум для працездатних осіб (станом на 01 січня 2020 рік – 2 102 грн.) – у строк два робочі дні;
2 прожиткових мінімуму для працездатних осіб (станом на 01 січня 2020 рік –  4 204 грн.) – у строк один робочий день;
5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (станом на  01 січня 2020 рік – 10 510 грн.) – у строк 2 години.

Звертаємо увагу, що сума податків, які підлягають сплаті, визначається та самостійно сплачується через банки продавцями та покупцями нерухомого майна. Окрім цього, продавець зобов‘язаний буде подавати декларацію про майновий стан і доходи.

Тому, щоб не помилитися та уникнути зайвих проблем рекомендуємо скористатися послугами юриста по нерухомості.

Професійні та досвідчені адвокати по нерухомості у місті Київ допоможуть не лише правильно сплатити податки, а також здійснять повний юридичний супровід угоди з нерухомістю (дарування, купівля-продаж, квартири, будинки, землі), перевірять забудовника,  проведуть аналіз усіх документів, виявлять ризики при купівлі нерухомості, допоможуть у збиранні документів для угоди, проведуть переговори з посередниками, нотаріусами, реалізують повну перевірку нерухомості у м. Київ та Київській області, допоможуть оформити право власності на квартиру чи інше нерухоме майно.